Blog Arşivi

16 Ocak 2019 Çarşamba

Duy Baba 4 Ali Ercan

Duy Baba

İbretle dinle nolur halini,
İnanıp etmezdin babam kendini
Bırakmaz olsaydın haram malını
Servet bitmiş kocası kaçmış duy babam

Kürkle cevherle gezer anamız
Talan oldu o köşkle sarayımız
Sebeb ise haram olan malımız
Ele güne rezil olduk duy babam

Gece gündüz sarhoş dolaşıyormuş
Şarabı bitince dileniyormuş
Bu halini bir ahbabımız görmüş
Mahalleye rezil olduk duy babam

Bir elinde şişe birinde bardak
Oğlundan kızından Allahtan uzak
Bunun hesabını senden soracak
Buna sebep haram servetin babam

Bu yüzden anam alkolik olmuş
Gece gündüz durmadan içiyormuş
Şeytanı da kendisine dost bilmiş
Dünyası harap ahretin bilmem babam

Helal mal kazananlar mutlu olur
Haram yiyenlerin hali böyle olur
Netice karısı kızında bulur
Bizler bulduk sen de görseydin babam

Ne sarayın ne de köşkün olaydı
Tek bir gecekonduda yaşasaydı
Helalından soğan ekmek yeseydi
Bu hallere anam düşmezdi babam

Anamı görsen affetmen kendini
Ne oğlunu tanıyor ne de komşunu
En sonunda bitirmiş tüm malını
Parası bitmiş kocası kaçmış babam

Bu olayı tüm insanlık dinlesin
Sakın haram servete aldanmasın
Ailesine haram mal bırakmasın
İşte haramın sonu da duy babam

Babam haram helal nedir bilmedi
Anam sahte bir kocayla evlendi
Bence yetim fakirin hakkı vardı
Bunların sebebi sensin duy babam

Anamı aramakla yorulmuştum
Dilenirken cami önünde buldum
Son gününü yaşıyordu anladım
Anamız da yanına geliyor babam

Haram servet bizlere neler etti
Yok duruma düştük dostlar seyretti
Sonunda Ali Ercan yardım etti
Bu olayı da senin için yazdı duy babam

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder