Blog Arşivi

1 Haziran 2019 Cumartesi

Acı Gündür Yunus Can

Acı Gündür

Ya bir yazda ya bir kışta
Hasta olurum ilk başka
Yataktayım şimdi işte
Bugünüm ne acı gündür

Çağırdılar geldi doktor
Baktı der hastalık çoktur
Bu ölür hiç çare yoktur
Bugünüm ne acı gündür

Dedi lüzum yok ilaca
Bir de çağır gelsin hoca
O da der ölür bu gece
Bugünüm ne acı gündür

Faydasız kavim kardeşim
Artmakta daim ateşim
Bayıldım dönüyor başım
Bugünüm ne acı gündür

Dil yok işitmez kulağım
Hararetten yanacağım
Kurudu dil hem damağım
Bugünüm ne acı gündür

Azrail beni sıkıyor
Dayanmıyor ruh çıkıyor
Gözümün nuru akıyor
Bugünüm ne acı gündür

Of deyip boynum bükerim
İnleyip hem ah çekerim
Parçalandı hem ciğerim
Bugünüm ne acı gündür

Ömrüm sonu bugün benim
Azrail alıyor canım
Şeytan istiyor imanım
Bugünüm ne acı gündür

Bak can geldi boğazıma
Şeytan göründü gözüme
Şehadet gelmez ağzıma
Bugünüm ne acı gündür

Zikirden almazdım bir tad
Sağlıkta etmedim adet
Dil edemiyor şehadet
Bugünüm ne acı gündür

Evim insanla doluyor
Sanki düğünüm oluyor
Dost ağlar düşman gülüyor
Bugünüm ne acı gündür

İkrar eder bana bakan
Ağız burnumdan akar kan
Yürek boğazımdan çıkar
Bugünüm ne acı gündür

El kolum gevşeyip düştü
Vücudum kararıp şişti
Ahbaplarım benden kaçtı
Bugünüm ne acı gündür

Suyum koydular kazana
Müezzin başlar ezana
Tez ol der kabir kazana
Bugünüm ne acı gündür

Komşular selayı duyar
Gelip elbisemi soyar
Teneşire tez koyarlar
Bugünüm ne acı gündür

Yıkanıyorum dışarda
Çıplağım yok çamaşırda
Utanıyorum teneşirde
Bugünüm ne acı gündür

Vücudum şişip kararıp
Hoca yıkamaya varıp
Yıkayıp kefenim sarıp
Bugünüm ne acı gündür

Su akmış kefen dışına
Aldılar omuz başına
Kondum musalla taşına
Bugünüm ne acı gündür

Hoca hazırlanıp geldi
Öne geçip tekbir aldı
Cenaze namazım kıldı
Bugünüm ne acı gündür

Hoca döndü cemaate
Der helal edin bu zata
Görüşmesi kıyamete
Bugünüm ne acı gündür

Ya derler helal etmeyiz
Çok kötülükler gördük biz
Elinden kalmıştık aciz
Bugünüm ne acı gündür

Bak cenazem musallada
Kurtaran yok bu belada
Bak aile ve efrada
Bugünüm ne acı gündür

Şimdi namazım kıldılar
Omuz başına aldılar
Kabir başına geldiler
Bugünüm ne acı gündür

Korkunç eve götürdüler
O dar yere yatırdılar
Tel tel toprak attırdılar
Bugünüm ne acı gündür

Kıbleye verdiler yüzüm
Toz toprakla doldu gözüm
Hemde burun ile ağzım
Bugünüm ne acı gündür

Kül atıp dağıldı herkes
Kabirim oynadı biraz
Kulağıma geldi bir ses
Bugünüm ne acı gündür

Çünkü oldum yine diri
Baktım çağırıyor biri
Korktum görünce dar yeri
Bugünüm ne acı gündür

Neye telkin verir hoca
Bir yer kaldım ben epeyce
Bilmiyorum gündüz gece
Bugünüm ne acı gündür

Yok pencere hem kapısı
Baktım dört kerpiç yapısı
Alt üstü toprak hepisi
Bugünüm ne acı gündür

Baktım geldi iki kişi
Sorgudur bunların işi
Yüzü siyah beyaz dişi
Bugünüm ne acı gündür

Çok çirkin uzun kulaklı
Diş uzun kalın dudaklı
Korkup kayıp ettim aklı
Bugünüm ne acı gündür

Elekten büyük bir göz
Kulak sağır işitmez söz
Elinde ateşten topuz
Bugünüm ne acı gündür

Ölü değil yine sağım
Korkup yarıldı dudağım
Ter yerine akar yağım
Bugünüm ne acı gündür

Bu melekler neler etti
İfadem alan hep gitti
Kayıp olup ordan gitti
Bugünüm ne acı gündür

Vücudum toprakta durur
Bir kaç yıl sonramı çürür
Ruhum sağdır azap görür
Bugünüm ne acı gündür

Düştüğümde bu mezara
Birkaç yıl bu hal üzere
Gideceğim ben mahşere
Bugünüm ne acı gündür

Bak çürüyüp ben toprakta
Rahmet yağdı nemi kaptım
Kabrimden dirilip kalktım
Bugünüm ne acı gündür

Tekrar oldum yine diri
İsrafil vurunca suru
Dediler mahşere yürü
Bugünüm ne acı gündür

Ordan mahşere yürüdüm
Çok ince bir köprü gördüm
Sırat imiş onu sordum
Bugünüm ne acı gündür

Bu köprüden geçemedim
Adımımı atamadım
Kaçacaktım kaçamadım
Bugünüm ne acı gündür

Elim attım yandı avuç
Bu köprüden geçmek pek güç
Bin yıl bir ucundan bir uç
Bugünüm ne acı gündür

Ayak atsam düşeceğim
İnce tutmuyor ayağım
Eğer düşsem yanacağım
Bugünüm ne acı gündür

Altında var veyil kuyu
Pek çok derin uzun boyu
Öyle kaynar katran suyu
Bugünüm ne acı gündür

Ehli zikir ile geçtim
Onların ardına düştüm
Mahşerdeyim gözüm açtım
Bugünüm ne acı gündür

Kurmuşlar terazi mizan
Gelmiş hayrı şerri yazan
Dünyada benimle gezen
Bugünüm ne acı gündür

Elime verdiler kitap
Dediler oku ver cevap
Baktım hep şer yoktur sevap
Bugünüm ne acı gündür

Bu kitap hep bana ait
Ne ettiysem olmuş kayır
Yazılı istemez şahid
Bugünüm ne acı gündür

Günahım yazılı yeri
Dakika evvel ne geri
Kayıp olmamış hiç biri
Bugünüm ne acı gündür

Gerek çoktan gerek azı
Yok hiç hakaret garezi
Kitabımda var o yazı
Bugünüm ne acı gündür

Verdiler cehennem kartı
Terazi amelim tarttı
Sevabın az günah arttı
Bugünüm ne acı gündür

Bütün günah sevabım yok
Defterimde hep hak hukuk
Mizanda ağır geldi çok
Bugünüm ne acı gündür

Dediler ey yüzü kara
El boş gedin sen mahşere
Ümitlenme Peygambere
Bugünüm ne acı gündür

Der dünyada sürdüm sefa
Düşünmezdim hiç bir defa
Gelmez Muhammed Mustafa
Bugünüm ne acı gündür

Cehennemliksin derlerse
Herkes cennete giderse
Hak cemalin seyrederse
Bugünüm ne acı gündür

Vay o gün mahşer yerinde
Peygamber ve o pirimde
Olmazsa imdat birinde
Bugünüm ne acı gündür

Dileyin sıdkı sözünde
İbretler var bu sözümde
Bu beytin özü önünde
Bugünüm ne acı gündür

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder